placebo piros portfolio

Placebo

Placebo je serija koja pripada mom alteregu – Pirosu. To je serija koja je nastajala i razvijala se na ulici kroz street art i grafite, ali sa bazom i u drugim umetničkim formama.
Najčešće crtam figure i forme u raznim agregatnim stanjima. A razvijam ih kroz sve tehnike: olovka, sprej, četka… u kombinaciji sa dijapazonom elemenata koje sam obrađivao.
Priča počinje davne 2005. godina, odnosno onda kad sam počeo da osvajam velike zidove. Nakon višegodišnjeg istraživanja ove teme, mogu reći da ona sada polako dobija svoj pun smisao i sve veći značaj.

Arilje, 2021.

SPRAY OF SOUND 001 | Piros vs. Knower

Projekat SPRAY OF SOUND predstavlja kolaboraciju sa dj Knower-om. Ideja ove krativne saradnje bila je da ujedinimo street art i muziku i tako stvorimo vizuelno-zvučni kolaž. Muzika prati proces crtanja, a crtanje povećava dinamiku zvuka.

Teretana Sky Gym, Kurševac, 2021.

Vreme je

Vreme je
Beograd, 2018.

Tako je Džamutka otkrila vatru

Jedan od najstarijih i najznačajnijih motiva koji se provlači kroz skoro sve faze mog stvaranja je Džamutka.
džamutka

“Ovo stvorenje koje je nastalo kao kombinacija pčele i ptice, to jest kombinacije simbola letenja i vrednoće, je iz kreativnog apostrofa preraslo u najznačajniji simbol ovog umetnika. Džamutka se menjala stilski i na nivou boje ali najznačajnija promena je ona na simboličnom nivou.

Poslednjih godina njen karakter se menja, ona postaje dominantni motiv na mnogim muralima, počinje da se svojom trodimenzionalnošću odvaja od dvodimenzionalne podloge i počinje da poprima karakter avanturiste. Džamutka na nekim muralima otkriva boju na drugima vatru pa polako počinjemo da otkrivamo njen karakter. Jer ime Džamutka potiče iz dijalekta iz južne Srbije i može značti mnogo različitih stvari, može biti psovka, može biti nešto veliko i zastrašujuće, može biti nesto nepoznato. Višeslojnost značenja njenog imena umetniku daje mogućnost da je osmisli u neočekivanom pravcu gde ona poprima mitološke elemente i može biti sve ili ništa od navedenog. Dodatni iskorak je to što je ona u svojoj svedenoj varijanti postala logo koji umetnik koristi umesto svog taga i koja verovatno mnogo rečitije opisuje ne samo svoj već i njegov karakter. Osim toga počela je da se otelotvoruje i biva u formi skulpture što je indicija da se ona kao simbol razvija u dva pravca. Prvi pravac je onaj u kome se odvaja od umetnika i postaje zasebni entitet, tu možemo pratiti njen lični razvoj gde ona postaje kompleksno stvorenje, prijatelj, a ne samo proizvod nečije mašte, gde kroz skulpturu dobija sopstveno telo. A drugi pravac je njena reintegracija sa samim umetnikom, gde se to što je ona postala vratilo nazad samom umetniku i obogatilo njegovu percepciju sveta. Džamutka je u svoj svojoj kompleksnosti postala sinonim za umetnikovu slobodu kreativnosti.”
Ljiljana Radošević
Beograd, 2018.

It’s all just one big placebo!

It’s all just one big placebo!
OŠ Kralj Petar Prvi, Beograd, 2019.

Festival Rekonstrukcija

Prvo kolektivno crtanje u Beogradu dogodilo se davne 1999. godine u dvorištu najstarije osnovne škole u Srbiji – Kralj Petar I. To je i prelomna tačna u istoriji domaće street art scene.
Na istom mestu, 20 godina kasnije, kolektiv „Paint kartel“ u okviru festivala „Rekonstrukcija“ organizovao je „United Colors of Belgrade“ grafiti jam u slavu tog istorijskog trenutka.
Mogu da se pohvalim da sam imao sreće da dobijem najveće parče zida i zajedno sa Moskom iz Rijeke i Skirlom iz Austrije uradim triptih koji dominira u dvorištu škole.
It’s all just one big placebo!

Foto: Ana Nađ

Bežanijska kosa, Beograd, 2018.

Drvo želja

Nacrtao sam drvo želja, koje će meni i svima koji prođu pored murala pomoći u ostvarenju velikih snova.
Dimenzije zida su 13x6m. Ceo mural, gornji i donji deo zida, prostire se na više od 100m2. Za oslikavanje mi je bilo potrebno oko 25 sati.
Piros, Wishing Tree

Foto: Boris Vatovec

Piros, Džamutka
Kruševac, 2017.

Alternativni kulturni centar GNEZDO

Zadovoljstvo mi je da podelim sa vama moj najveći projekat ikada. I to bukvalno najveći! Jer prostire se na 500m2.
Dobio sam priliku da celu jednu zgradu umotam u mural.
Ovu zgradu neobičnog oblika konstruisao je arhitekta Adam Topličanin još davnih 70ih. Nalazi se na obali reke Rasine u mom rodnom gradu Kruševcu.
Ceo proces (priprema + izvedba) trajao je deset dna. To ne bi bilo moguće bez pomoći predivnih ljudi. Veliko hvala prijateljima i volonterima koji su mi pomogli u realizaciji ovog impozantnog poduhvata.

Alternativni kulturni centar Gnezdo

Mural predstavlja moju podršku useljenju alternativnog kulturnog centra „Gnezdo“ u tu zgradu. Želeo sam da stvorim okruženje koje će inspirisati mlade ljude da budu kreativni, ekscentrični, otvoreni i proaktivni. Zato sam iscrtao veselo pleme, trube, portale…svuda po zgradi.

Alternativni kulturni centar Gnezdo
Alternativni kulturni centar Gnezdo
Alternativni kulturni centar Gnezdo
Ciglana, Beograd, 2017. i 2019.

Festival DEV9T

Piros, Festival Dev9t
Piros, Festival Dev9t

Foto: HiiShii Photo

Piros, Festival Dev9t

Foto: Ružica Milovanović i Igor Svetel

Budva, 2018.

Fondacija Budva

Glavni cilj ovog projekta bio je da istkane negativan stav mladih ljudi prema divljoj gradnji, neplaniranom urbanizmu i neodgovornom ponašanju ljudi prema prirodi i njenim resursima.
Moja ideja je bila da to predstavim putem kolor šeme – zelena boja naspram crno-bele, ali i kao domino efekat koji se javlja kao rezultat konflikta između čoveka i prirode.
Dimenzije zida su 10.7m x 6.6m. Crtanje (bez priprema) trajalo je 20 sati.
Piros, Fondacija Budva
Beograd, 2017.

Burning a Billion

Burning a Billion je moj prvi performans, kojim sam hteo da kroz kreativnu igru, na svoj način izrazim kritiku prema današnjem sistemu vrednosti i demonstriram novi pristup uličnoj umetnosti.
Video produkciju, montažu i fotografiju radio je Nikola Pazarski.
Burning a Billion
Burning a Billion

Foto i video: Nikola Pazarski

Novi Beograd, 2018.

Filharmonija

Ovaj mural je moj način da odam počast Beogradskoj filharmoniji. Mural je naslikan na temeljima nikad izgrađenog muzeja Revolucije. Na tom mestu BF svake godine održava svoj koncert.
Ukupna površina murala 42m2, a za izradu ovog murala utrošeno je 24h sa sve pripremom zida.
Piros, Beogradska Filharmonija

Foto: Igor Svetel

Beograd, 2018.

Riders on the storm

Piros, Riders on the storm
Banjaluka, 2013.

Flaster Jam

Piros, Flaster Jam
Kraljevo, 2016.

It’s all just one big placebo!

It’s all just one big placebo
Zemun, 2015.

Moj deo murala Čarobna šuma

Čarobna šuma je jedan od najvećih murala u Beogradu, a nalazi se u školskom dvorištu OŠ Lazar Savatić u Zemunu. Imao sam čast da crtam zajedno sa još 11 sjajnih domaćih i stranih umetnika: Arsek, Erase, Malakkai, Artez, Corte, Junk, Monsta, Sebas Velasco, Resto, Seck i Pijanista.
Čarobna šuma
Beograd, 2018.

Svako svoju sreću traži

Piros, bicikle

Foto: Ružica Milovanović

Piros, bicikle
Dani Urbane kulture, Čačak, 2015.

Hedonist

Piros, Hedonist
Kruševac, 2018

Bez naziva

Piros
Cetinjska, Beograd, 2019.

Feel the music

Piros, Cetinjska